KONYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ

Konya Raylı Sistem Tarihçesi

 

Yatırım Teşvik Belgesi Alınması

03 Ekim 1985

Uluslar arası İhaleye Çıkış

06 Mayıs 1986

İhale Sonuçlanması

15 Mayıs 1986

Sözleşme Tarihi (Siemens İle)

24 Mayıs 1986

Temel Atma

09 Temmuz 1987

İlk vagonun sevki

25 Kasım 1988

İlk deneme seferi

23 Nisan 1992

İlk etap seferlerin başlangıcı

28 Eylül 1992

Tüm hattın sefere açılışı

19 Nisan 1996

Kampüs İçi ilave hattın yer teslimi

10 Ağustos 2006

Kampüs İçi ilave hattın açılışı

15 Ağustos 2007

 

 

 


 

İlk Vagonun Konya’ya Gelişi

 


 

Atölyeler

 

Mekanik Bakım – Onarım,  Elektrik Bakım Onarım, Hat Bakım Onarım, Kaporta – Boyahane

Torna Atölyesi, Marangoz – Mobilya Atölyesi, Yer altı Tornası

 

Tesisler

 

6.000 m2 Kapalı Alan - 60.000 m2 Açık Alan

 

 

 

 

 

Hat Bilgileri

 

Hat Uzunluğu

18.9 km + 3.5 km

Ray Açıklığı

1435 mm

Kurp yarıçapı (min)

Atölye içi(25 mt.) Güzergahta(50 mt)

Hatt max. Dever

130 mm

Peron uzunluğu

60 mt.

Eğim (max.)

%3

Ray

Tahsisli Hatta S49 hemzemingeçitlerde Ri60

Travers

B58 tipi travers

Bağlantı Tipi

K Tipi Bağlantı ve HM Tipi(Vossloh)

Makas Sayısı

35 Adet

Kruvazman Sayısı

1 Adet

Durak Sayısı

65 Adet

Turnikeli Durak sayısı

11 Adet

Enerji Beslemesi

Katener 750 V DC

 

Araç Bilgileri

 

Üretici Firma

DÜEWAG

Üretim Yılı

1963 – 1966

Oturan Yolcu Sayısı

83

Ayakta Yolcu Sayısı

248

Toplam Yolcu Kapasitesi

331

Tramvay Kasa Uzunluğu

29.760 mm.

Tramvay Kasa Genişliği

2.500 mm.

Tramvay Kasa Yüksekliği

3.220 mm.

Elektrik Motor Gücü

2x150 KW

Tramvay Boş Aralığı

28.700 kg.