• Kültür ve Tarih Şehri
  • Bilim ve Kongre Şehri
  • Eğitim ve Spor Şehri
  • Kalkınmada Öncü Şehir
  • Huzur Şehri
  • Çevre Dostu Şehir
  • Tarım ve Sanayi Şehri
  • Ulaşımda Model Şehir
      
İsim:
E-Posta:



Başkan Akyürek: “Konya Misyonu Olan Bir Şehir.”  
             Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından, uzmanların katılımıyla düzenlenen “Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma” konulu panelde konuşan Başkan Tahir Akyürek, bazı şehirlerin farklı bir mirası temsil ettiğini, Konya’nın bu yönüyle misyonu olan bir şehir olduğunu belirtti. Şehircilik geleneği konusunda da Türkiye’nin en planlı yapılaşmış şehirlerinin başında Konya’nın geldiğini anlatan Başkan Akyürek, “Türkiye’nin güçlü şehirlere ihtiyacı var” dedi.
26.09.2012 18:07 
        Konya Büyükşehir Belediyesi tarafından “Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma” konulu panel düzenlendi.

PANEL KONYA’YA KATKI YAPACAK

Büyükşehir Belediyesi Mevlana Kültür Merkezi’ndeki panelin açış konuşmasını yapan Konya Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek, panelin marka şehir konusunda Konya’ya büyük katkı yapacağını söyledi.

Konya’da markalaşma konusunun tartışılmasının son derece önemli olduğunu kaydeden Başkan Akyürek, “Çatalhüyük kazıları, Alaaddin Tepesi’nde yapılan kazılar, Konya bölgesinde bulunan 400’den fazla Neolitik dönemden günümüze gelen şehir yerleşimleri Konya’nın çok önemli bir şehircilik geçmişi olduğunu, sosyal genetik yoluyla bu şehircilik geçmişini günümüze taşıyabileceğini biliyoruz. Panel bu çalışmalara katkı yapacaktır” dedi.

PANEL, KONYA’NIN ÖNÜNÜ AÇACAK

AK Parti Konya Milletvekili İlhan Yerlikaya, Konya’nın her anlamıyla bir marka; tarihi geçmişi ve derinliği olan bir şehir olduğunu belirterek, bu tür toplantıların belediyecilikte de marka olma yolunda ilerleyen Konya’nın önünü açacağını vurguladı.

AK Parti Konya Milletvekili Cem Zorlu, hizmette yerelde markalaşmanın gerçekleştiğini belirterek, panel nedeniyle teşekkür etti.

KONYA BAMBAŞKA BİR YERE GİDİYOR

Konuşmaların ardından “Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma” konulu panele geçildi.

Panelin moderatörlüğünü yapan Selçuk Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölüm Başkanı Doç. Dr. Hüseyin Altunbaş, Konya’nın bu tür panellere alıştığını, markalaşmayı üstüne yakışır hale getirdiğini vurgulayarak, Konya’nın, artık markalaşmaya diğer illerden farklı baktığını söyledi. Bunun öncülüğünü Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek ve diğer yöneticilerin yaptığını kaydeden Altunbaş, “Konya bambaşka bir yere gidiyor, biz de bunlara şahitlik yapıyoruz” diye konuştu.

KONYA’NIN İYİ ANLATILMASI GEREKİYOR

Panelde üniversitedeki yeni öğrencilerden edindiği izlenimleri de anlatan Altunbaş, Konya’ya daha önce gelmeyenlerin şehre karşı ön yargılı olduğunu, Konya’nın en güzel şekilde anlatılması ve tanıtılması gerektiğini dile getirdi.

KONYA MİSYONU OLAN BİR ŞEHİRDİR

Panelde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Tahir Akyürek ise, bazı şehirlerin söyleyecek sözü olduğunu belirterek, şöyle konuştu: “Bazı şehirlerin farklı bir sosyal genetiği vardır, farklı bir mirası temsil eder. Bunlara misyonu olan şehir denebilir. Konya bu yönüyle misyonu olan, farklı bir şehirdir.”

Konya bölgesinin sosyal genetik olarak üretim geleneğine sahip olduğunu hatırlatan ve bunun günümüzde de devam ettiğini kaydeden Başkan Akyürek, “Bu, tarım toplumundan bu yana devam eden bir gelenektir. Şu anda Konya’da 100’den fazla sektörde üretim vardır. Belki küresel firmalar haline gelinememiştir ama Türkiye’de en fazla KOBİ Konya’dadır. Bu tesadüfi değildir. Toplam ihracat yapan şehir sıralamasında 5. sıradadır” dedi.

YENİ VE GÜÇLÜ ŞEHİRLERE İHTİYAÇ VAR

Şehircilik geleneği konusunda da Türkiye’nin en planlı yapılaşmış şehirlerinin başında Konya’nın geldiğini anlatan Başkan Akyürek, “Bu da Türkiye için bir ihtiyaçtır. Türkiye’yi sadece birkaç şehirden ibaret bırakmamak gerekiyor. Model şehirler, öncü şehirler olması gerekiyor. Türkiye’nin yeni ve güçlü şehirlere ihtiyacı vardır” diye konuştu.

Panelde, Reklamcılar Derneği Başkanı Aytül Özkan, Marketing Türkiye Genel Yayın Yönetmeni Günseli Özen Ocakoğlu, C2’A Reklam Ajansı Başkanı Ergün Erdem, Genna Reklam Ajansı Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Selim Tuncer de Belediyecilikte Model Şehir Konya ve Markalaşma” konusunda görüşlerini dile getirdiler.

Panele Mevlana Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Bahattin Adam, Necmettin Erbakan Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Muzaffer Şeker, öğretim üyeleri, öğrenciler ve çok sayıda davetli izledi.

Diğer Haberler
1 Konya Büyükşehir Belediye Meclisi ABD'yi ve İsrail’i Kınadı
2 Dünyaca Ünlü Kalp Cerrahı Mustafa Öz’ün İsmi Bu Parkta Yaşatılacak
3 Şehit Ömer Halisdemir Caddesi Selçuklu’yu Meram’la Buluşturacak
4 Peygamberler Şehri Kudüs’e Sahip Çıkmak Namusumuzdur
5 Japon Heyet Başkan Akyürek’i Ziyaret Etti
6 Yeryüzündeki En Güzel, En Anlamlı Ve En Güçlü Etkinlik
7 Hazreti Mevlana’yı Uluslararası Anma Törenleri Başladı
8 Büyükşehir’den Türk-İslam Kültürüne Hizmet Edecek Bir Yatırım Daha: İrfan Kültür Merkezi
9 Kudüs Üzerinde Oynanan Oyunlara Asla Sessiz Kalmayacağız
10 Uluslararası İslam Sanatları Yarışması Başvuruları Başladı
11Büyükşehir’den Sulama Suyuna Yüzde 40 İndirim
12Başkan Akyürek, Bozkır Yatırımlarını Yerinde İnceledi
13İlçelerimizde Yol Hariç Altyapıya 3 Yılda 1 Milyar Liralık Yatırım Yaptık
14Başkan Akyürek Engelli Dernek Temsilcileri ve Üyeleriyle Buluştu
15Kültür ve Turizm Bakanı Kurtulmuş’tan Başkan Akyürek’e Ziyaret
16Kültür ve Turizm Bakanı Numan Kurtulmuş Konya’da
17Konya Yeni Yüzyılda Dünyaya Söyleyecek Sözü Olan Bir Şehir
18Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’ndan Konya Büyükşehir’e Ödül
19Büyükşehir Tarihi Mekanları Şehre Kazandırıyor
20Selçuk İlkokulu Meram Bölgesine Değer Kattı
www.konya.bel.tr geçen hafta günlük ortalama 127.725 kez ziyaret edilmiştir.
Mobil Konya Uygulamamız geçen hafta günlük ortalama 270.712 kez ziyaret edilmiştir.
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı © Tüm Hakları Saklıdır