engelli sayfamiza geçmek için tiklayiniz
   
  • Kültür ve Tarih Şehri
  • Bilim ve Kongre Şehri
  • Eğitim ve Spor Şehri
  • Kalkınmada Öncü Şehir
  • Huzur Şehri
  • Çevre Dostu Şehir
  • Tarım ve Sanayi Şehri
  • Ulaşımda Model Şehir
UKOME, Trafik Akışını Rahatlatacak Kararlar Aldı
            Konya Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), şehir içi ulaşımın daha rahat hale getirilmesi için çeşitli kararlar aldı.
08.05.2006 14:20 
        Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreter Yardımcısı Süleyman Şenol Aydın başkanlığında, kurul üyelerinin katılımı ile Büyükşehir Belediyesi Toplantı Salonu'nda Mayıs ayı toplantısını yapan UKOME'nin aldığı kararlar şu şekilde:

- UKOME'nin 11/07/2001 tarih ve 2001/07 sayılı kararıyla, Konya Tarihi Kent Merkezi Koruma Planı çerçevesinde Mevlana Caddesi ve civarıyla ilgili trafik akışının düzenlenmesine bağlı olarak Başaralı Caddesi, Alaaddin Bulvarı'ndan Larende Caddesi istikametinde tek yön yapılmıştı. Ancak, koruma amaçlı imar plan hükümlerinin mahkeme tarafından iptal edilmesi, bu caddenin tek yön yapılması şansını ortadan kaldırmıştır. Bu sebeple, anılan UKOME kararının iptal edilerek Başaralı Caddesi'nin; Alaaddin Bulvarı ile Mimar Muzaffer Caddesi arasında kalan kısmının, Alaaddin Bulvarı istikametine tek yön, Mimar Muzaffer caddesi ile İplikçi Camii arasında kalan kısmının çift yön, İplikçi Camii ile Türbe Caddesi arasında kalan kısmının Larende Caddesi istikametine tek yön, Türbe Caddesi ile Larende Caddesi arasında kalan kısmının ise çift yön yapılmasına ve ayrıca çift yön taşıt trafiğine açılan yollara park yasağı getirilmesinin uygun olacağına,

- Selçuklu İlçesi Yenişehir Mahallesi Hastane Caddesi bağlantılı İktap sokak, UKOME'nin 14/02/2001 tarih ve 2001/02 sayılı kararıyla tek yön yapılmıştır. Bu sokak içerisinde bulunan sağlık tesislerine ulaşımın rahat sağlanması amacıyla anılan UKOME kararının ilgili maddesi iptal edilerek, söz konusu sokağın iki yönlü taşıt trafiğine açılmasının uygun olacağına,

- Demiryolu Caddesi üzerinde yapılan Şefik Can Caddesi demiryolu karayolu alt geçidinde trafik seyir güvenliğinin artırılması amacıyla; Demiryolu Caddesi ile Dr. Hulusi Baybal Caddesi bağlantılı yan yollardan Bulut Sitesi önündeki yolun Demiryolu Caddesi istikametine, Huzur Apartmanı önündeki yolun ise, Demiryolu Caddesi istikametinden İş Merkezleri istikametine tek yön yapılmasına,

- Rauf Denktaş Caddesi Demiryolu karayolu alt geçidinde trafik seyir güvenliğinin artırılması amacıyla Demiryolu Caddesi ile Kerkük Caddesi bağlantılı yan yollardan kuzeyindeki yolun Demiryolu Caddesi istikametine, güneyindeki yolun ise Demiryolu Caddesi'nden Sille Kavşağı istikametine tek yön yapılamasının uygun olacağına,

- UKOME'nin 19/02/2003 tarih ve 2003/02 sayılı kararıyla meskun mahal içerisinde kalan şehirler arası çevre yollarının bütününde azami hız sınırı 50 km'den 65 km'ye, yine UKOME'nin 08/02/2006 tarih ve 2006/02 kararıyla Fetih ve Dr. Ahmet Özcan Caddeleri üzerinde hız sınırı ise sinyalizasyon yeşil dalga sistemine uyumlu olacak şekilde 50 km'den 60'ye çıkarılmıştır. Dr. Sadık Ahmet Caddesi üzerinde meskenlerin az olması sebebiyle söz konusu caddede hız sınırının ise 50'den 65'ye çıkartılmasına,

- Karatay İlçesi Büsan Sanayi içerisinde bulunan Kosgeb Caddesi ile ikinci sokak kesişimindeki orta refüj açıklığının kara nokta olması sebebiyle trafik seyir güvenliğini tehlikeye düşürdüğünden kapatılmasını uygun olacağına,

- İnşaat çalışmaları devam eden Hocafakih ve Vatan-Beyşehir Demiryolu karayolu alt geçitleri civarındaki yolların trafik yönlerinin yeniden düzenlenmesine ihtiyaç duyulmaktadır. Buna göre; Harmankaya ile Hakyolu Sokakların çift yönlü taşıt trafiğine açılmasına, İhsaniye Caddesi'nin, Alay Caddesi ile Ahmet Haşim Sokak arasında kalan kısmının Ahmet Haşim Sokak istikametine tek yön, Ahmet Haşim Sokak ile Millet Caddesi arasında kalan kısmının ise çift yönlü taşıt trafiğine açılmasına, Nurani Sokak'ın, Yahya Çavuş Caddesi'nden Yeşilırmak Sokak istikametine, Yeşilırmak Sokak'ın İhsaniye Caddesi istikametinden Hakyolu Sokak kesişimine kadar, Yeşilırmak Sokak'ın Millet Caddesi istikametinden Hakyolu Sokak kesişimine kadar, 30 Ağustos Sokak'ın ise Yeşilırmak Sokak başlangıcında Millet Caddesi istikametine tek yön çalıştırılmasının uygun olacağına karar verilmiştir.

Diğer Haberler
1Emperyalistler Mazlumların Canlarını Yakamayacak
25 Milyon Fidan Toprakla Buluşuyor
315. Konya Tarım Fuarı Açıldı
4Uluslararası Tarım Şehirleri Toplantısı Konya’da Yapılıyor
516 Nisan, 15 Temmuz Ruhunun Anayasaya Yansımasıdır
6Güçlü Türkiye İçin Şimdi Çok Çalışma Zamanı
7Avrupa Güçlü Türkiye İstemiyor
8Şehitlerin Mirasını Gelecek Kuşaklara Aktarmak İçin Çalışıyoruz
9Çanakkale İnanmış Bir Neslin Destanıdır
10Daha Güzel Bir Türkiye İçin Son Bir Hamle Yapmamız Gerekiyor
11Türkiye’nin Değişim Sürecine Katkı Yapalım
12Yeniden Şahlanış İçin Engelleri Birlikte Aşalım
1318 Yaşını Dolduran Bütün Kardeşlerimiz Sandığa Koşsun
14Büyükşehir Meclisi’nden Hollanda’ya Kınama
15Köklerimiz O Kadar Sağlam Ki Yıkamadılar, Yıkamayacaklar
16Türkiye’nin Yeniden Yükseliş Dönemine Giriyoruz
17Türkiye Düşmanlarını Sevindirmeyeceğiz
18Başkan Akyürek: Konya Aile Huzurunun Başkenti Olmalıdır
19Türkiye Düşmanlarının Heveslerini Kursaklarında Bırakalım
20Kadına ve Aileye Hak Ettiği Değeri Verelim
Haber Ara :
İsim:
E-Posta:

Web sitemiz geçen hafta günlük ortalama 101.357 kez ziyaret edilmiştir.
Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı © Tüm Hakları Saklıdır